14 October 2011

Mari Bermotivasi

A = Ustaz S
B = Aku



Tahun 2007


A : Nanti kau nak jadi apa?
B : Aku nak jadi pilot. Cool tak?
A : Jangan pasang cita cita tinggi sangat, nanti kau yang kecewa.



Tahun 2008

B : Betul ke keputusan aku stay teknik dari pergi MRSM?
A : Dah tu keputusan kau, maknanya tu lah yang terbaik untuk kau. Jangan fikir lagi dah, nanti 

      kau yang tension. Yang penting, kau kena belajar sungguh sungguh sekarang ney.
B : Hurm, betul cakap kau tu. Mak aku pun cakap, kat mana mana pun boleh belajar jugak.



Tahun 2010

A : Kau belajar kat mana sekarang?
B : Kat matrik sekarang. Kau lagi berapa lama nak habis belajar?

A : Lagi 2 tahun, kau nak tolong ganti aku ke? HAHA. Aik, cakap nak jadi pilot, asal sesat kat        
      matrik, masuk flying school lah.
B : Ceyh, ayat perli kau ney. Tak ada rezekilah, lagi pun mahal. Kau nak support aku ke?

A : Aku? Lagilah tak mampu, hahaha. Alah, kau belajar kat mana mana pun samakan. Sabarlah 
      tau, jadikan aku sebagai contoh. HAHAHA
B : Kerja dulu, baru sambung belajar erk. Macam tu ke wahai Ustaz? Hehehe

A : Tak adalah sampai macam tu. Sekarang kau dah ada peluang untuk belajar kan, belajar 
      sungguh sungguh. Tak kisahlah setinggi mana cita cita kau, kalau kau berusaha insyaAllah  
      akan tercapai jugak. Jangan tunggu bulan jatuh ke riba, sampai bila bila pun kau tak kan 
      dapat. Bila ada peluang tu, gunakan sebagai mungkin, faham?
B : Baik, saya faham Ustaz. Aku rasa kau patut jadi motivater laa.
A : Hahaha, insyaAllah kalau ada rezeki aku.



Tahun 2011



Tak ada lagi perbincangan antara A dengan B. Mungkin A terlalu sibuk dengan kerja dan study dia. Atau mungkin kerana perbezaan umur yang terlalu jauh, HAHA. Tapi aku harap, dia masih boleh dijadikan sebagi motivater aku sampai bila bila.



No comments: