03 February 2012

Terkedu

Assalamualaikum


Semalam, first time masuk hangar. Dapat naik kapal terbang, 737 atau 727, entah aku tak ingat. Teruk ! HAHA.


Tengah pusing pusing dalam tu, bergelak ketawa, bersuka ria menunggu giliran masuk cokcpit Banjang tanya, "Kau nanti boleh ke nak kerja dalam ney. Nanti kau dah kawin, mengandung macam mana kau nak kerja?" Pergh, sumpah aku terkedu time tu, tak terkata kata aku, atau dalam bahasa jawa = speechless.


Banjang cerita, itulah apa yang budak perempuan Kolej dorang kena masa mock interview sebelum masuk UniKL. Yang cakap tu pun orang yang berpengalaman, bukan cikai cikai punya orang maa.


So aku macam mana? Entah. HAHA

Ouh ChaCha ada cakap, "Nanti kau kerja, mesti ramai lelaki yang tolong kau," Dan si KuMok (Kucing Gemok) membantah sekeras kerasnya. Dan aku? Speechless sekali lagi

No comments: